Profesionální sociální pracovník je členem multidisciplinárního týmu. Ocitá se v pozici a roli case managera – vedoucího případu řešeného s klientem a spolupracujícími odborníky. Proto je cílem tohoto e-kurzu, aby jeho absolvent znal limity své vlastní odbornosti a význam a výhody spolupráce. Aby uměl oslovit ke spolupráci takové odborníky, kteří mohou skutečně práci s klientem či v organizaci posouvat. Sociální pracovník musí umět reflektovat multidisciplinární spolupráci a kriticky revidovat její výstupy a výsledky. V sociální práci je nutné vědět, jak lze k mezioborové a mezirezortní spolupráci aktivně přispívat a umět reflektovat vlastní profesní rozvoj v kontextu spolupráce a mezioborové spolupráce. To vše je cílem studia tohoto e-kurzu.
Rozumět tomu, kde jsou limity vlastních profesních kompetencí v multidisciplinární spolupráci, je zásadní pro kvalitu sociální práce. Porozumění těmto limitům může být východiskem a současně účelem mezioborové spolupráce v sociální práci. Skrz odbornost kolegy v týmu mohu vnímat odbornost vlastní a současně efektivně spolupracovat na společném řešení případu ve prospěch klienta.
Materiály v tomto kurzu podléhají licenci
Creative Commons BY-SA 4.0
Bibliografický záznam pro citování kurzu:
- Teacher: Kateřina Thelenová